Нa гучній прeзeнтaції рeвoлюційнoгo пікaпу Tesla Cybertruck у 2019 рoці Ілoн Мaск oбіцяв сeрійну вeрсію в 2021 рoці зa цінoю від $39 900. Пeрші прoдуктoві вeрсії зійшли з кoнвeйeру нa дняx, чeрeз двa рoки після oбіцянoї дaти вирoбництвa. A цінa нa бaзoву мoдeль вирoслa більш ніж в півтoрa рaзи, тa й тo тaкі мaшини з\’глазами) нe скoрo. Зaрaз нaйбільш дoступний Cybertruck кoштує пoнaд $80 тисяч, a пeршим пoкупцям (які oфoрмили прeдзaмoвлeння) прoпoнують взaгaлі зaплaтити $120 тис! Aбo пoчeкaти щe. І цe щe нe всі нeприємнoсті, які oчікують бaжaючиx придбaти рeвoлюційний пікaп?
В нeщoдaвньoму інтeрв\’ю інжeнeру Сeнді Мaнрo, який рoзпитувaв Ілoнa Мaскa прo вирoбничі прoблeми Tesla Cybertruck, мільярдeр зізнaвся, щo зсув дaти пoчaтку вирoбництвa стaвся чeрeз Covid-19. Під чaс пaндeмії дійснo пoрушились всі лaнцюжки пoстaчaння кoмплeктуючиx чeрeз тoтaльний лoкдaун в Китaї, дe вирoбляється лeвoвa чaсткa вaжливиx интересах кoмп\’ютeрнoї тa aвтoмoбільнoї індустрії. В тoй чaс нaвіть з вирoбництвoм Model 3 тa крoсoвeрa Y виникли суттєві прoблeми чeрeз дeфіцит кoмпoнeнтів. Зaпускaти в тoй чaс нoву, тa щe й тaку рeвoлюційну мoдeль як Cybertruck, булo б чистим бeзумствoм.
A шaлeниx ідeй стoсoвнo пeршoгo eлeктрo-пікaпу Tesla у Мaсккa вистaчaлo. Зa слoвaми Лaрсa Мoрaві, віцe-прeзидeнтa Tesla з aвтoмoбілeбудувaння, тa Фрaнцa фoн Xoльцxaузeнa, гoлoвнoгo дизaйнeрa Tesla, гoлoвним oбмeжeнням фaнтaзій Ілoнa були лишe зaкoни фізики. Якщo щoсь мoжнa булo рeaлізувaти, він нe відступaв від свoгo зaдуму. Тaк булo з eкзoскeлeтoм кузoвa, ствoрeнoгo з висoкoякіснoї нeржaвіючoї стaлі сeрії 300, який нікoли рaнішe в aвтoпрoмисчлoвoсті нe використовували, та й інші інноваційні технології.
Чому Tesla Cybertruck дійсно крутий
Головні «фішки» кутастого пікапу ми описали одразу після його презентації, і исповедь відзначити послідовність мільярдера у втілені власного задуму. Щоправда, крім зазначеного возьми початку кардинального росту цін (либо девальвації долару), в серійний Cybertruck далеко не стали кидати металеву кулю, обмежившись м\’якшим снарядом та посмішками (було поди як шар, більше похожий на тенісний, відскакував від підлоги після влучання у вікно Тесли). Крім того, серійний пікап став для 3% меншим вслед прототип, хоча лишається одним з найбільших в класі (довжина 5,7 метри, широта 2,4 та висота 1,8 метри).
Крім революційного дизайну, швидкості топ-версії Cyberbeast та екзоскелету, в індустрії відмічають більш суттєві зміни, які здатні зробити технологічний зсув галузі. Tesla Cybertruck оснащений целиком и полностью новою 48-вольтовою системою, яка замінює застарілу, але все на свете ще популярну 12-вольтову.
Також варто відмітити основну високовольтну систему тягових батарей, яка забезпечує роботу електроприводів, та працює з номінальною напругою понад 800 уклонение. Tesla тут безграмотный революціонер, на такій напрузі працюють без- лише Porsche Taycan та Audi e-tron GT, але й Hyundai Ionic 5 та 6, і конкуренти Тесли в США — GMC Hummer EV та Rivian R1T.
Основна перевага вищої напруги чтобы допоміжних пристроїв полягає в тому, що така ж потужність може подаватися подле меншому струмі, що безпосередньо знижує втрати струму і дозволяє використовувати більш тонкі дроти на економії маси та вартості. Вантажівки вже використовують 24-вольтні системи, але 48-вольтні всегда ще залишаються рідкісним рішенням в автомобілях.
Tesla безлюдный (=малолюдный) має наміру зупинятися получай досягнутому, просто перейшовши з 12 передергивание на 48 поворот для своїх електромобілів. Автовиробник хотів би допомогти поширенню 48-вольтової архітектури в промисловості, а це дійсно варто похвали.
На цього Tesla надіслала специфікації 48-вольтової системи іншим виробникам, і генеральний менеджер Ford Джим Фарлі вже підтвердив, що отримав їх. З огляду для його відповідь «Чудово угоду кому) індустрії!», можна припустити, що Ford також если готовий впровадити 48-вольтову систему. Ілон Маск у відповідь написав: «Будь ласка». Певуче незабаром інші виробники теж переходитимуть нате 48 вольт.
Перехід з 12 уклонение на 48 поворот не такий простий, як можна було б подумати, оскільки він вимагає перепроектування електропроводки автомобіля і (принаймні в більшості випадків) всіх нових електричних компонентів (кожен двигун, фонарь, датчик та мікросхема) нежто, принаймні, забезпечення їхньої здатності працювати подле більш високій напрузі.
Проблеми полягають у тому, що це вимагає інвестицій, постачальників деталей малограмотный так багато, і бери початковому етапі відсутня економія держи масштабі. Окрім того, всі сервісні центри повинні бути готові давно нової високовольтної системи.
Маючи обычай 48-вольтової системи Tesla, решта галузі зможе легше переключиться на новий клише: по-перше, тому що мало-: неграмотный треба буде починати з нуля, а объединение-друге, тому що нужно відповідати на конкурентні переваги.
Цікаво, що в своїх легкових електрокарах Tesla постоянно ще використовує 12-вольтову систему. Неприкрыто, що наступні покоління повністю перейдуть держи новий стандарт. А це — така ж революція в автопромі, як колись був перехід з 6В получи и распишись 12В.
Але давайте повернемось раньше пікапу Cybertruck, та проблем, з якими він може зіткнутись бери шляху до сердець та гаманців потенційних покупців.
Відштовхуюча зовнішність
Свіже опитування показало, що більшість малограмотный купили б Cybertruck від Tesla, подивившись офіційну презентацію, для якій були оголошені деталі електричного пікапу.
Вслед за даними команди Canaccord Genuity, яка проводила опитування, 67% респондентів відповіли «ні» получи питання, чи купили б вони Cybertruck після того, як були оголошені ціни та технічні характеристики, тоді як 33% відповіли «так». Canaccord безлюдный (=малолюдный) розголошує загальну кількість опитаних, але зазначає, що в опитуванні брала часть широка група респондентів, які бронювали Cybertruck заздалегіть.
«Ми отримали неймовірно активну реакцію в наше опитування. Було цікаво почути, що дві третини неважный (=маловажный) хочуть його, і, чесно кажучи, це набагато краще, ніж ми очікували», — сказав аналітик Canaccord Джордж Гіанарікас в інтерв\’ю Yahoo Finance. «Виходячи з індивідуальних обговорень, які я провів сотні, саме зовнішній вигляд автомобіля викликає у людей змішані почуття — від захоплення раньше відрази».
Завищені ціни
Tesla хоче, щоб власники попередніх замовлень сверху Cybertruck заплатили понад $120 000 вслед дострокові поставки!
Где-то, Tesla пропонує власникам попередніх замовлень доплатити по (по грибы) дебютну серію Foundation, якщо вони хочуть бути серед перших власників. Возле чому, ціна получи и распишись них починається від $120 000 і сягає $135 000!
Нагадаємо, що для презентації 2019 року Маск обіцяв стартову ціну в $39 900. Обмежена серія Foundation если складатися з тисячі машин, і оформив доплату саме в них, власники зможуть отримати пікав ще цього року.
Tesla почала розсилати запрошення получай купівлю перших 1000 Cybertruck з такими словами: «Як власник раннього бронювання, ви можете замовити свій пікап серії Foundation, який включає в себя обмежену серію бейджів з лазерним гравіюванням, преміум-аксесуари, обладнання с целью зарядки за допомогою домашнього резервного обладнання Powershare, шини підвищеної прохідності, функцію повного самостійного водіння і багато іншого».
Tesla додає, що поставки вже розпочалися в Каліфорнії і Техасі і що вони розширяться вплоть до «більшої кількості штатів у 2024 році». Отже, поки що це стосується лише двох штатів, получай яких розташовані заводи Tesla.
Проблеми з ремонтом та страховкою
Кузовні панелі з нержавіючої сталі можуть бути однією з найбільших принад пікапу, але чи без- стануть вони ахіллесовою п\’ятою?
Незважаючи для те, що панелі кузова Cybertruck можуть зупинити кулю, однако може зламатися, особливо в особливо «вмілих» руках. А коль щось ламається, воно потребує ремонту. Центр тут і виникають складнощі.
Tesla відома своєю суворою позицією щодо своїх комерційних таємниць относительно ремонтопридатність, і складно дізнатися чітких, детальних подробиць оборона те, як відремонтувати Cybertruck, поки їх без- буде більше кількох нате дорогах, і критика власників отнюдь не вийде на публіку.
Втім, Cybertruck — никак не перший електричний пікап, малограмотный перша Tesla і мало-: неграмотный перший автомобіль з нержавіючої сталі.
Натюрморт, яку малюють експерти з кузовного ремонту, в кращому випадку обережно-оптимістична, але вони також серйозно ставляться раньше проблем, пов\’язаних з конструкцією пікапа. Експерти переконані, що у випадку з Cybertruck если складніше врегульовувати суперечності між споживачем, автомайстрами та страховою індустрією.
Cybertruck надзвичайно жорсткий. Його панелі з нержавіючої сталі товщиною 3 мм, безсумнівно, є першими в галузі. Маск похвалився, що традиційні автомобільні преси, які можуть прикладати текстуально тонни зусиль, навіть неважный (=маловажный) зможуть надати йому форму, настільки він твердий. Зворотній бік настільки жорсткого кузова полягає в тому, що звичайний майстер з видалення вм\’ятин сверх фарбування навряд чи зможе по (по грибы) допомогою простих інструментів відрихтувати невелику вм\’ятину. Проте, певний досвід в цьому плані у майстрів зі стажем в США є, адже у 1980-х роках випускався відомий по (по грибы) фільмами «Назад в майбутнє» DMC-12 DeLorean.
Потрібно докласти багато зусиль, щоб кузовні панелі залишалися прямими і придатними в целях використання. Крім того, возьми відміну від звичайних автомобільних сталевих (альбо навіть алюмінієвих) кузовних панелей, ви безвыгодный можете приховати структурно міцні, але візуально непривабливі місця ремонту ради шпаклівкою та фарбою. Отже, кожен исправление повинен бути бездоганним, а це не по силам, і, що більш важливо, дуже довго та за дорогую цену, що для робочого пікапа неприйнятно.
Саме тому скажем легко визначити аварійний DeLorean — следовать пофарбованим кузовом. Сверху аварійний екземпляр безвыгодный було сенсу витрачати години для ремонт панелей з нержавіючої сталі та шалені гроші. Замість цього деякі несвідомі власники та майстри використовували традиційні методи: шпаклівку кузова, а потім звичайне фарбування. Хоча саме такі рідкісні мотор як DMC-12 варто відновлювати впредь до первісного стану.
Майстри кажуть, що про ремонту нержавіючої сталі панихида згадати стару школу, мол вони використовують кирку і напилки, а маловыгодный комп\’ютеризовані інструменти для того кузовного ремонту. Це ціле мистецтво, яке займає набагато більше часу та грошей, а якщо ви збираєтеся витратити держи ремонт більше, ніж, скажімо, вісім-дев\’ять годин, краще прямо-таки купити нову плита. Тому й виникає велике питання: чи схвалять страхові компанії трудомісткі ремонти? Швидше вслед за все — ні.
Проблеми з запчастинами
Заміна панелей, ймовірно, если значно швидшою (а отже, з меншими трудовитратами), ніж їхній улучшение, і наполягання на заміні, а безвыгодный на ремонті, може відкрити нову «банку з черв\’яками». Можливо, це лише посилить нинішні проблеми, які власники Tesla вже мають зі своїми страховими компаніями: тривале очікування запчастин та високі витрати держи ремонт, ще перед того, як Tesla зробила суперечливий вибір для користь панелей з нержавіючої сталі.
В США навіть утворився окремий членик судових справ, из-за які беруться юристи, що відсуджують у страхових компаній повну суму получи и распишись відновлення пошкоджених Tesla после первинного стану, адже їх ремонтирование часто буває занадто високим с целью індустрії, через що страховики что відмовляють в повному відшкодуванні витрат.
«Особисто я, с распевом, роблю від 10 по 15 Tesla получай тиждень», — каже Біллі Вальков\’як, генеральний управляющий Collision Safety Consultants, фірми, яка частково покликана служити захисником і суддею угоду кому) страхових позивачів.
После словами Біллі, ремонтні процедури Tesla історично схильні по заміни деталей, а приставки не- до ремонту. Додайте вплоть до цього складні процедури перекалібрування програмного забезпечення та високі витрати получи и распишись робочу силу, адже лише сертифіковані фахівці Tesla можуть ремонтувати автомобілі Tesla, щоб зрозуміти наскільки дорогим стане пополнение.
Наприклад, ремонт Tesla Model 3 склав $22 000, з яких $14 000 — це лише заміна деталей. Невыгодный дивно, що в Україні настільки популярні «битки» Tesla з США — їх немного погодя просто не вигідно відновлювати. Простіше оформити нову.
Останніми роками ситуація з запчастинами Tesla дещо покращилася, але в соціальних мережах без- так вже й важко знайти повідомлення власників Tesla, засмучених тим, що їхній реставрация може сягати шести місяців. Компанія DeLorean дуже добре зробила, змусивши свого часу кожного дилера купувати певний набір запчастин, включаючи кузовні панелі. Але чи кожен сервісний (средняя Tesla матиме кузовні панелі в наявності чтобы відправки?
Також під великим сумнівом если доступність запчастин від сторонніх виробників. Оскільки в Cybertruck нібито використовується спеціальний сплав нержавіючої сталі, незрозуміло, чи зможуть сторонні компанії створювати кузовні панелі с целью нього на вторинному ринку.
Якщо навіть в целях Model S, 3, Y та X був дефіцит запчастин, ведь чому з дорожчим у виробництві Cybertruck если інакше?
Проблем з сертифікацією
Ларс Мораві, віце-глава Tesla з інжинірингу, підтвердив интересах TopGear Netherlands, що Cybertruck, швидше вслед все, ніколи без- потрапить до Європи.
«По-перше, ринок пікапів в Америці величезний, сверху відміну від Європи, — сказав Мораві в інтерв\’ю TopGear. «По- друге: Європейські норми вимагають заокруглення кузовних панелей в 3,2 міліметра в виступаючих частинах. Получай жаль, неможливо зробити заокруглення 3,2 міліметра возьми 1,4-міліметровому листі нержавіючої сталі», — додав він.
Если американські клієнти, які оформили замовлення в кутастий електричний пікап, отримають його вже 2024 року, європейські власники замовлень малограмотный повинні на це сподіватися. І до настоящего времени через його футуристичну форму, неакадемично без заокруглень металу. Тобто, Cybertruck пользу кого «Старого світу» швидше вслед все стане чимось бери кшталт забороненого плоду.
Малограмотный для «водіїв легковиків»
З потужністю в 845 к.с. і розгоном від предварительно 100 км/бадняк на годину всього по (по грибы) 2,6 секунди, Cybertruck — швидка вантажівка, але також і важка. Маса топової моделі Cyberbeast з трьома електродвигунами і батареєю ємністю близько 123 кВт*бадняк становить 3100 кг, тому він несложно занадто важкий, щоб керувати ним зі звичайними водійськими правами в Європі.
В ЄС водії з правами категорії B можуть керувати транспортним засобом, максимальна повна маса якого становить 3,5 тонни. Хоча маса Cybertruck без- перевищує цю межу, богослужение врахувати корисне навантаження у 2 500 фунтів (1134 кг). Тобто, повна маса пікапу складе 9 343 фунтів или 4237 кг. І це лишенный чего урахування пасажирів.
Згідно з офіційним VIN, який був поданий регуляторним органам держи початку цього року, Cybertruck має плохо можливих класи повної маси транспортного засобу (GVWR):
- Клас G — понад 3 629 кг по 4 082 кг. (8,001 — 9,000 фунтів);
- Клас H — понад 4,082 кг раньше 4,536 кг. (9,001 — 10,000 фунтів).
Найнижча оцінка вже перевищує європейську межу. Тобто, ради продажу Cybertruck в Європі клієнту потрібно мати ліцензію категорії С, яка призначена исполнение) транспортних засобів повною масою понад 3,5 тонни. Іншими словами, ліцензію в вантажівку.
Далеко безлюдный (=малолюдный) кожен європейський страстный поклонник таланту Ілона Машкера й Тесли буде заморочуватись з вантажними правами, ще й доплачувати вслед них, якщо він безграмотный збирається керувати вантажівками. І це ще Вотан не ідеальний сценарій на машини, яку планується масово виробляти і продавати.
Проблеми з зарядними портами
Нарешті, є питання зарядного порту. У праздник час як таково званий Північноамериканський избитое выражение зарядки (NACS) Tesla фактично став єдиним вибором чтобы електромобілів, призначених в (видах ринків США і Канади, Європа прийняла роз\’єм CCS2. Навіть європейські зарядні пристрої Tesla поставляються з роз\’ємом CCS2.
Отже, щоб продавати Cybertruck в Європі, автовиробнику з Остіна доведеться якось впровадити роз\’єм CCS2 получай Cybertruck. І не прямо-таки замінити роз\’єм, а виготовити нові апаратні блоки та загадати програмістам оновити програмне забезпечення, для що Tesla може вже отнюдь не піти, зважаючи для більші проблеми виводу пікапу возьми ринок ЄС.
Та й загальний ринок пікапів в Європі в 2020 році склав всього 116 280 стукко, проти трьох мільйонів в США, що потеть цей ринок ще менш привабливим интересах Tesla, яка хоче продавати задолго. Ant. с 250 000 Cybertrucks возьми рік до 2025 року.
Світла страна
Звісно, є певні сумніви щодо вартості та методів ремонту автомобіля. Можливо Ілон Маск також має неординарні ідеї щодо популяризації свого пікапу серед професіоналів, які більш обережно ставляться задолго. Ant. с інновацій в робочому сегменті. Можливо у нього є приваблива пропозиція пользу кого страхових компаній. Аль він просто створить свою, в якій если страхувати всі Cybertrucks из-за вигідним тарифом одразу після оформлення договору купівлі-продажу. В кінці кінців, може собі дозволити. А можливо неприметно розраховує на всесвітню підтримку заможних фанатів автомобільних інновацій.
Адже Tesla Cybertruck — це дійсно непересічне явище для автомобільному ринку. Щодо цього сумнівів ні в кого немає!