Нaприкінці минулoгo рoку в Укрaїні зaпрaцювaлa нoвa пoслугa — пeрeoфoрмлeння aвтoтрaнспoрту в «Дії». Прoдaвцeві тa пoкупцeві тeпeр нe oбoв\’язкoвo звeртaтися дo сeрвіснoгo цeнтру МВС щoб пoдaти oригінaли дoкумeнтів й тaм жe oтримaти нoвe свідoцтвo прo рeєстрaцію трaнспoртнoгo зaсoбу тa нoмeрні знaки. Тaкoж дo кaтeгoрії опційних віднесена одолжение експертного огляду автомобілів — скористатися нею рядом перепродажу машини можна из-за власним бажанням, але малограмотный в обов\’язковому порядку, як це було раніше.
Фахівці Інституту досліджень авторинку возьми основі відкритих даних ГСЦ МВС вивчили статистику використання послуги з продажу автомобиль в «Дії», замовлення нових номерних знаків впродовж першого кварталу 2024 року, й готові поділитися результатами цього дослідження.
После допомогою «Дії» можна переоформити легковий автомобіль, мотик або мопед. Следовать умови що це перший (і єдиний) продаж котрогось зі згаданих ТЗ у році, ибо в іншому разі виникає обов\’язок сплати податку з цієї операції, який отнюдь не поки адмініструється в «Дії», тому рядом другому та наступному продажах слід звертатися в СЦ МВС.
Протягом першого кварталу щодо зазначених типів ТЗ загалом було укладено 263,3 тис. угод купівлі-продажу. Включно з тими, що оформлені в «Дії».
Дистанційною послугою скористалися 30,6 тис. разів, що складає 11,6% від сумарної кількості усіх угод, укладених с целью легковиків, мопедів та мотоциклів после перші три місяці 2024 року.
Покупець, який оформлює автомобиль в «Дії», має можливість вибору — залишити номерні знаки попереднього власника (крім тих, які належать предварительно категорії платних, з окремими комбінаціями цифр — 1234, 7777 тощо), разве ж замовити нові таблички, цифрову комбінацію пользу кого яких теж можна вибрати (услуга з вибору оплачується додатково). Отже, з цих понад 30 тисяч покупців, нові номерні знаки, які будуть доставлені предварительно зазначеного відділення «Укрпошти», замовили майже 5 тисяч користувачів Дії. Таблички матимуть індекс «DI».
Найчастіше в «Дії» переоформлювали легкові автомобілі (95,5%). Мотоцикли отримали частку 4,4%, найменше дистанційно укладених угод купівлі-продажу було щодо мопедів, лише 0,1%.
Загальна рисунок за віком, марками й моделями автотранспорту, продаж якого був оформлений у «Дії», повторює картину внутрішнього ринку, відповідно, у дещо зменшеному масштабі.
Цікаво, і дещо удивительно, що загальна популярність цієї зручної й інноваційної послуги зменшується. У січні частка оформлених продажів по (по грибы) допомогою «Дії» складала 12,5% (нагадаємо, що враховано лише ті категорії, які можна переоформити дистанційно), у лютому вже 11,8%, у березні — 10,6%. Зазвичай подібні нові послуги з когда здобувають більшу популярність, после этого же статистика свідчить относительно протилежне.
Можливо, нате це впливають відмови, яких, як повідомив старейшина Головного сервісного центру МВС Микола Рудик, чимало: «Доволі учащенно громадяни отримують онлайн-відмову в отриманні послуги. Головними причинами можуть бути несплачені штрафи, виконавчі провадження, аль, наприклад, заборгованість по части аліментах». Також очільник ГСЦ додав, що «Зараз ведеться робота надо доопрацюванням функціонала, аби громадянам надходили автоматичні повідомлення з конкретними причинами відмови, й куди звертатися в таких випадках».
Також популярність може зменшуватися вследствие те, що зникає экзотика послуги, нею спершу предприимчиво користувалися «ентузіасти», а також частина людей, які безлюдный (=малолюдный) могли переоформити мотор по-іншому — наприклад, ті, що були из-за кордоном. Крім цього, свого може додавати недостатня проінформованість автомобілістів та насиченість застосунку різними послугами, яких щоразу стає більше, й між ними, відповідно, складніше натрапити получи потрібний сервіс.